Historiaa

TUL:n malja Esko Taskiselle

Kemin Innon Esko Taskinen palkittiin TUL-päivän vastaanotollaHelsingissä  26.1.2015 TUL-maljalla ansiokkaasta työstä seura- ja piiritasolla. Esko Taskinen on ollut vuosikymmenien ajan Innon painin sielu, lisäksi hän on toiminut aktiivisesti TUL:n Lapin piirin eri tehtävissä muun muassa veteraani- ja kuntoliikunnassa.

Esko liittyi Kemin Intoon jo vuonna neljäkymmentäluvulla aikana, jolloin seura toimi vielä Kemin Vedon nimellä. Viisikymmentäluvulta lähtien Esko tuli tunnetuksi intohimoisena painimiehenä, joka oman jo urheilu-uransa ohella toimi painijaoston eri tehtävissä ohjaajana, valmentajana, tuomarina ja seuratoimijana. Jaoston puheenjohtajuuden hän jätti 1990-luvulla, jonka jälkeen hän on ollut Innon kunto- ja veteraanijaoston puuhamies. Lisäksi hän on ollut Innon johtokunnan jäsen viidellä eri vuosikymmenellä.

TUL:n malja on liiton korkein Aiemmin TUL:n Lapin piiriin TUL:n malja on saatu neljä kertaa. Vuonna 1981 maljalla palkittiin Kemin Innon kunniapuheenjohtaja Lauri Rajaniemi, 1995 sen sai Erkki Heino Rovaniemen Lapista. Vuonna 2003 maljan myönnettiin Kemin Työväen Uimareiden Antti Vaininpäälle ja 2007 piirin kunniapuheenjohtajalle Alatornion Ahjon Olavi Stoorille.

Kemin Innon kunto- ja veteraanijaosto onnitteli Esko Taskista kokouksessaan 27.1. Jaoston puolesta kukat luovutti Kalevi Heikkinen, jaoston nykyinen puheenjohtaja.

Kemijoki pyöräily

Kemin Innon perinteinen retkipyöräilytapahtuma Kemijoki-pyöräily ajetaan sunnuntaina 6.9.2015. Yhdeksännentoista kerran järjestettävän Kemijoki-pyöräilyn reitti suuntautuu ensin Kemijoen itäpuolta matkavalinnan mukaan joko Taivalkoskelle tai Tervolaan ja paluu tapahtuu joen länsipuolta Kemiin Sauvosaaren kentälle, jossa maali sijaitsee. Ajettavan matkan pituudet ovat Taivalkosken voimalaitoksella kääntyville noin 50 km ja Tervolan kautta matkaaville noin 90 km.

Lähtö tapahtuu Sauvosaaren urheilukentältä kello 10. Ajoaikaa on kello 15 saakka. Huoltopisteet sijaitsevat Itäkoskella Taivalkosken voimalaitossillan pohjoispuolella, Tervolassa Siltatien ja Paakkolantien risteyksen eteläpuolella. Viimeinen huoltopiste sijaitsee Törmässä. Hhuoltoauto seuraa pyöräilijöitä ajon aikana.

Ilmoittautuminen tapahtuu lähtöpaikalla kello 9.30. Osanottomaksu sisältää huoltoauton ja huoltopisteiden palvelut, kunniakirjan loppuun suoritetusta ja pyöräilystä. Järjestäjät muistuttavat, että Kemijoki-pyöräily ei ole kilpailu vaan jokainen kilpailee vain itsensä kanssa ajaen itse valitsemallaan nopeudella. Osallistujat ajavat omalla vastuullaan ja pyöräilykypärän käyttö on pakollista.
Lisätietoja saa numerosta 044-3141143. Kaikille avoimen pyöräilytapahtuman järjestää Kemin Innon kuntojaosto.

TUL-veteraanitapaaminen Ajoksessa Hannukselanrannan leirikeskuksessa ke 5.8.2015 klo 14 – 17

Keskiviikkona 5. elokuuta TUL:n Lapin piirin veteraanit kokoontuvat jälleen sankoin joukoin viettämään rattoisaa iltapäivää ystävien seurassa Innon majalle Ajokseen.

Veteraanitapaamisen ohjelma noudattaa perinteistä kaavaa eli mukana on vähän puhetta, laulua, pelejä sekä tanssia. Tietenkin myös arvontaa. Musiikista vastaa Kauko Mäkivuotin orkesteri solistina Arvo Kenttä. Vatsaa hellitään lohikeitolla, grillimakkaroilla sekä kahvilla.

Tervetuloa
TUL:n Lapin piiri ja Innon veteraanijaosto

Liikunnallinen LETE-leiri lapsille ja nuorille Ajoksessa

Liikuntaa, elämyksiä, tietoa ja taitoa sekä elämän parhainta aikaa on tarjolla 8-13 -vuotiaille TUL:n Lapin piirin LETE-leirillä Ajoksessa 27.–31. heinäkuuta.

Ajoksen Hannukselan rannan maastossa luonnon kauniissa merirantamaisemassa pidettävän perinteisen lasten ja nuorten telttaleirin ohjelmassa on pelejä, leikkejä, kisailuja, kädentaitoja ja lajikokeiluja. Leirillä on myös Halisko, tähtivierailuja niin urheilun kun kulttuurin saralta. Iltanuotiot kuuluvat joka päivä ohjelmaan joiden ohjelmapuolen hoitavat leiriläiset kuin ohjaajatkin. Leirin ohjelmasta vastaavat TUL:n koulutetut nuoriso-ohjaajat ja leirin johto pitkän leirikokemuksen omaavien ohjaajien käsissä.

Leirin hinta on 70 euroa. Perhealennus on 10 euroa toisesta lapsesta eteenpäin. Lisäksi TUL:n seuroille myönnetään viiden euron ryhmäalennus/lapsi. Hintaan sisältyy ohjatun monipuolisen leiriohjelman lisäksi ruokailu, vakuutukset, leiridiplomi ja leiriyllätys.

Lisätietoja leiristä TUL:n Lapin piirin www-sivuilta osoitteessa: www.tul-lappi.com. Leirille ilmoittautuminen päättyy 20.7. mutta leiripaidan haluavien on ilmoittauduttava 14.7. mennessä.

YouTube-videon näyttäminen ei onnistunut. Tarkista markkinointievästeiden hyväksyminen ja selaimen yksityisyysasetukset.