TUL:n malja Esko Taskiselle

16.4.2016

Kemin Innon Esko Taskinen palkittiin TUL-päivän vastaanotollaHelsingissä  26.1.2015 TUL-maljalla ansiokkaasta työstä seura- ja piiritasolla. Esko Taskinen on ollut vuosikymmenien ajan Innon painin sielu, lisäksi hän on toiminut aktiivisesti TUL:n Lapin piirin eri tehtävissä muun muassa veteraani- ja kuntoliikunnassa.

Esko liittyi Kemin Intoon jo vuonna neljäkymmentäluvulla aikana, jolloin seura toimi vielä Kemin Vedon nimellä. Viisikymmentäluvulta lähtien Esko tuli tunnetuksi intohimoisena painimiehenä, joka oman jo urheilu-uransa ohella toimi painijaoston eri tehtävissä ohjaajana, valmentajana, tuomarina ja seuratoimijana. Jaoston puheenjohtajuuden hän jätti 1990-luvulla, jonka jälkeen hän on ollut Innon kunto- ja veteraanijaoston puuhamies. Lisäksi hän on ollut Innon johtokunnan jäsen viidellä eri vuosikymmenellä.

TUL:n malja on liiton korkein Aiemmin TUL:n Lapin piiriin TUL:n malja on saatu neljä kertaa. Vuonna 1981 maljalla palkittiin Kemin Innon kunniapuheenjohtaja Lauri Rajaniemi, 1995 sen sai Erkki Heino Rovaniemen Lapista. Vuonna 2003 maljan myönnettiin Kemin Työväen Uimareiden Antti Vaininpäälle ja 2007 piirin kunniapuheenjohtajalle Alatornion Ahjon Olavi Stoorille.

Kemin Innon kunto- ja veteraanijaosto onnitteli Esko Taskista kokouksessaan 27.1. Jaoston puolesta kukat luovutti Kalevi Heikkinen, jaoston nykyinen puheenjohtaja.

Kassu antaa kukkia Eskolle
Eskolle annettu TUL-malja